sinema

Prestij (The Prestige)

Posted on Updated on


Prestij, Christopher Priest’in bir romanından sinemaya uyarlanmış. Romanın da adı Prestij. İçinde çok da sosyal mesaj barındırmayan filmi çok başarılı bulduğum için izlenmeye değer görüp bu sayfaya taşıdım.

Film boyunca seyirci sürekli sürprizlerle karşılaşacaktır. Her izleyenin aklından tahminler geçecek ama her an o tahminler yerini yenilerine bırakacaktır. Film izlerken aklını zorlamayı sevenler bu filmi zaman kaybetmeden izlemeliler.

Film, iki sihirbazın zamanla hırsa dönüşen rekabetini konu ediyor. Bu rekabet dolayısıyla ikisi de çok şey kaybediyor. Şöhret ve en iyisi benim tutkusu, ikisini de esir almış. Hangisi haklı karar veremiyorsunuz. Finalde ise hiç kimsenin tahmin edemediği, çoğu kişiye vay be dedirten gerçekler ortaya çıkıyor. Film biter ve hala acaba şurası neydi burası neydi diye düşünürsünüz. Hatta bu Yazının devamını oku »

Reklamlar

Garip Bir Koleksiyoncu

Posted on Updated on


1994 yılında Nurettin Özelin yönetmenliğinde çekilen filmin baş rol oyuncuları; Orçun Sonat, Haluk Kurdoğlu ve Gül Yalaz. Ayrıca film Necip Fazıl Kısakürek senaryo yarışmasında jüri özel ödülüne layık görülmüş. İzledikten sonra bu ödülü almasının tesadüf olmadığını müşahede edeceksiniz.

Bir mezarlık bekçisi olan Beşirin farklı bir koleksiyonu vardır. Mezarlığa getirilen ölülerin fotoğrafları. Beşir, kendisini toplumdan tecrit ederek yaşamaktadır. Bu sebeple kendisini tedavi etmek üzere bir psikolog gönderilir. Fakat kim kimi tedavi etmektedir, orası biraz karışık. içinde çokça toplumsal mesaj barındıran film gerçekten izlenmeye değer. Filmin Yazının devamını oku »

Dövüş Kulübü

Posted on Updated on


Dövüş Kulübü’nü hala izlemeyen varmı bilmiyorum. (Arşiv yapmak için Kaynarca’da girdiğim bir dükkanda “Şu Van Damme’ın filmi mi?” şaşkınlığıyla yüzüme bakan abi seni saymıyorum) En iyi filmler sıralamalarında kendine her zaman üstlerde bir yer bulan film Chuck Palanhiuk’ın ilk yazdığı romanından yönetmen David Fincher tarafından sinemaya uyarlanmış.

Romandan uyarlandığı Yazının devamını oku »

Reis Bey

Posted on Updated on


Bu yazımda sizlere 1988 yapımı bir filmi tanıtacağım ve hatta bundan sonra da tanıtmaya çalışacağım tüm filmlerin ve kikitapların bir çoğunun yıllar önce çekilmesi yılar önce basılması muhtemel olacaktır. Yazkalem olarak zaten popüler olana karşı bir duruşumuz var. Tabi günümüzde çekilipte “işte bu olmuş” diyebileceğimiz bir şey olursa onu da yazmaktan çekinmeyiz. Yıllar öncesinin eserlerini çokça Yazının devamını oku »